Service abonnementen

Met het afsluiten van het serviceabonnement ben je ook in de toekomst verzekerd van financiële rust. Wij doen jaarlijks een check of er een belangrijk wijziging in je leven is geweest of eraan zit te komen. Zo zorgen wij ervoor dat de verzekeringen en hypotheek en financiële producten up-to-date blijven en kunnen wij jou advies geven over kansen en risico's. Uiteraard staat jouw persoonlijk adviseur dagelijks klaar voor vragen. 

Algemeen

Naast pro-actief beheer houden wij ook jouw persoonlijk digitale dossier bij. In dit dossier worden alle relevante stukken opgeslagen die bij een aanvraag of wijziging van een verzekering, hypotheek of ander financieel product zijn gebruikt. Dit komt o.a. bij een schadeclaim of aanpassing van een hypotheek zeer regelmatig van pas als bewijslast richting de bank of verzekeraar. Maar is ook handig als je zelf een document mist. Uiteraard helpen wij je met schadeclaims, aanvragen en wijzigingen, communicatie met verzekeraars en vragen over jouw verzekeringen, hypotheek en financiële producten.

Bij schadeverzekeringen zoals een auto-, woonpakket- of reisverzekering ontvangen wij naast de abonnementsvergoeding een doorlopende vergoeding (provisie) vanuit de verzekeraar. Dit is gemiddeld 16% van de premie.

Voor complexe producten zoals een hypotheek, levensverzekering, arbeidsongeschiktheids- of woonlastenverzekering ontvangen wij geen enkele beloning van de bank of verzekeraar. Het beheer van de complexe producten, het signaleren van risico's en het voorstellen van verbeteringen is opgenomen in het abonnement. Voor het afsluiten of wijzigen van een complex financieel product, brengen wij een aparte vergoeding in rekening.

Geen behoefte meer aan onze dienstverlening? Je kunt onze abonnementen dagelijks opzeggen. Wij helpen je dan ook met het onderbrengen van jouw financiële producten rechtstreeks bij een aanbieder of andere adviseur.

Particuliere serviceabonnementen

Hieronder de service abonnementen van KOK Advies.

Zeker-abonnement

Met het Zeker-abonnement worden al jouw financiële zaken proactief beheerd.

Je kunt dan naast de schadeverzekeringen óók onbeperkt al jouw complexe financiële producten bij ons onderbrengen. Denk bijvoorbeeld aan het beheer van de hypotheek, levensverzekeringen of pensioenproducten.

Uiteraard heb je ook recht op het financiële rapport met inzicht in je netto inkomen bij pensioen en overlijden.

FinRust-abonnement

Bij het FinRust abonnement word je financieel volledig ontzorgd inclusief 3 jaarlijks een gesprek met financiële foto.

Dit adviesgesprek geeft je inzicht in de belangrijke scenario’s voor jou en jouw gezin en geeft ruimte voor alle financiële vragen zoals:

  • Heb ik straks wel voldoende pensioen opgebouwd?
  • Tot welke leeftijd moet ik doorwerken?
  • Is het verstandig om mijn hypotheek af te lossen?
  • Is het Nabestaandenpensioen voor mijn gezin goed geregeld en kan ik financiële tegenvallers opvangen?

Na dit adviesgesprek weet je precies waar je nu staat en welke beslissingen of acties je voor de toekomst moet maken om je doelen te bereiken.

Additionele abonnementen

Hieronder alle additionele abonnementen van KOK Advies.

Beleggingsabonnement

Beleggingsproducten zijn gericht op de langere termijn. Het is daarom van belang dat je regelmatig vinger aan de pols te houdt over de ontwikkeling van de waarde, te bekijken of het doelkapitaal behaald gaat worden én dat jouw product wordt aangepast aan veranderende omstandigheden.

Een beleggingsrekening brengt extra, specifieke werkzaamheden met zich mee. Hiervoor plannen wij jaarlijks een contactmoment. Met deze aanvulling bovenop jouw Basis of Zeker-abonnement houden we jouw belegging samen up-to-date. 

Belasting-abonnement

Als extra service bieden wij de mogelijkheid om de IB-aangifte te verzorgen. Met deze uitbreiding op het alle particulieren abonnementen verzorgen wij de voorlopige teruggave en de aangifte inkomstenbelasting voor jou en jouw fiscale partner. Wel zo makkelijk, aangezien een groot deel van de financiële gegevens vaak al bij ons bekend zijn. En uiteraard ben je dan verzekerd dat jouw aangifte professioneel en correct wordt gedaan.

NB.  In bepaalde situaties kan de IB-aangifte complexer en daardoor tijdrovender zijn. Bijvoorbeeld als je ondernemer bent, in het buitenland inkomsten hebt, je onlangs gescheiden bent of wanneer je partner is overleden in het jaar van aangifte. In dat geval maken wij vooraf een inschatting van de extra werkzaamheden en zullen wij de eventuele kosten met je afstemmen. Daarnaast zijn werkzaamheden voor toeslagen ook niet standaard onderdeel van het abonnement.

Jaarlijkse update

Bij alle abonnementen sturen wij jaarlijks een persoonlijke check waardoor wij kunnen inspelen op je behoeftes en wensen en op veranderingen in jouw financiële situatie.

Zakelijke abonnementsvormen

Hieronder alle Zakelijke abonnementsvormen van KOK Advies.

ZZP abonnement voor ondernemer of ZZP’er

Met het ZZP-abonnement worden jouw privé- en zakelijke verzekeringen en financiële producten pro-actief beheerd (excl. AOV).

Dit zijn de verzekeringen voor jouw bedrijfsauto of bedrijfsaansprakelijkheid. Je kunt ook alle privé verzekeringen en complexe financiële producten bij ons onderbrengen. Denk bijvoorbeeld aan het beheer van de hypotheek, levensverzekeringen of pensioenproducten. 

FinRust-abonnement ondernemer

Bij het FinRust abonnement word je privé als ondernemer financieel volledig ontzorgd inclusief 3 jaarlijks een gesprek met financiële foto en het beheer van de AOV.

Dit adviesgesprek geeft je inzicht in de belangrijke scenario’s voor jou en jouw gezin en geeft ruimte voor alle financiële vragen zoals:

  • Heb ik straks wel voldoende pensioen opgebouwd?
  • Tot welke leeftijd moet ik doorwerken?
  • Wat gebeurt er als ik arbeidsongeschikt word?
  • Is het verstandig om mijn hypotheek af te lossen?
  • Is het voor mijn gezin goed geregeld bij overlijden?

Gericht advies dus over alle andere zaken die voor jou als ondernemer (extra) belangrijk zijn, inclusief toetsing of de bestaande voorzieningen aansluiten op jouw wensen. Je weet dan precies waar je staat en welke beslissingen je moet nemen voor de toekomst om je doelen te bereiken.

MKB-abonnement op maat voor jouw bedrijf

Iedere MKB-onderneming is anders. De prijs en de diensten van het MKB-abonnement zijn daarom afhankelijk van jouw onderneming en persoonlijke wensen. Ondersteunende werkzaamheden worden afgestemd op jouw specifieke behoeftes.

Het tarief jouw MKB-abonnement is verder afhankelijk van de omvang van het verzekeringspakket. Jouw adviseur stemt dit vooraf persoonlijk met je af.

Pensioen abonnement

Een pensioenregeling voor je werknemers dient jaarlijks te worden geupdate door personeelsmutaties, salarisaanpassingen en andere wijzigingen. De controle en verwerking en communicatie met jou als werkgever, de pensioenuitvoerder en salarisverwerker wordt door ons geregeld. Daarnaast signaleren wij verplichte wettelijke aanpassingen. Er zijn 2 serviceabonnementen.

  • Servicebeheer exclusief werknemer pensioeninzicht gesprek: €15,- per werknemer per maand, met een minimum van €62,50 per werkgever.
  • Servicebeheer inclusief werknemer pensioeninzicht gesprek: Vanaf €22,50 per werknemer per maand, met een minimum van €85,- per maand per werkgever.